tisdag 17 mars 2009

Halloj!
Då har man trätt in i bloggvärlden då. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta än... har varit emot bloggande tidigare, men eftersom vi ska använda oss av det här i utbildningen så kan jag lika gärna utforska denna här världen mer.

Som min bloggrubrik talar om så är mitt stora intresse hundar. Har just nu bara en hund som heter Ronja, hon är 5 år och av rasen mellanpudel. Vi tränar och tävlar lydnad och agility ihop, det går väl sådär. Den lilla damen blir väldigt osäker när matte är nervös, och det är jag när det är tävling.

Som de flesta i min vänskapskrets vet så ska jag hämta hem en valp vecka 18... Jag längtar så mycket. Valpen är av rasen schapendoes, en holländsk vallhund. Mina planer med den lilla är att vi ska ut och tväla lydnad, bruks och agility. Får se hur långt vi kommer, men förhoppningsvis längre än jag gjort och kommer att göra med Ronja.

Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar