onsdag 25 mars 2009

Första besöket hos valparna

Som i det tidigare inlägget visar, så har jag och min sambo äntligen fått komma och hälsa på valparna. Ur söta är de om jag får säga min mening. Jag bara längtar tills jag ska åka dit nästa gång, som blir på skärtorsdagen.

Det är fantastiskt att redan nu så utmärker sig valparna, några är väldigt utåtriktade medan några andra är lite mer avvaktande. Mamma Godiz är väldigt duktig att ta hand om sina valpar, nu börjar de bli så stora så att mamma börjar fostra dem. Man kan inte få äta när man vill och leka och klättra på mamma sker på hennes villkor.

Den fjärde april ska jag och Ronja tävla lydnad... Jag känner mig inte motiverad ett dugg och Ronja tycker inte det är så roligt med lydnad. Som tur är börjar agilitysäsongen komma igång och då kan vi ha riktigt kul ihop och så kan vi arbeta upp vårat självförtroende igen.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar