söndag 28 juni 2009


Hejsan igen!
Nu var det jättelänge sedan jag skrev. Sist skrev jag om att jag och ronja skulle på lydnadstävling, den gick skitbra. Jag skrek av glädje när vi gick av tävlingsplanen, vi fick 185,5 poäng av 200 möjliga, och fick vårat första förstapris. Både jag och ronja hade jättekul ute på planen och hon gjorde ALLA moment korrekt. Så här såg det ut:









Sedan kom äntligen dagen för att få hämta hem den lilla valpen som fick behålla sitt namn från kenneln, Ciwi. Vilket yrväder jag fick hem, hon är väldigt nyfiken och framåt liten valp, som ska erövra den stora världen. Hon pep och gnydde hela resan hem. Men det tog en vecka ungefär så hade hon vant sig vid att åka bil.

så här såg jag ut när jag väntade på att få flytta hemifrån.

Här är min nya storasyster, hon jättebra hand om mig, vi sover, leker och äter ihop. Vi trivs väldigt bra ihop!











Efter att har bott i nya hemmet tog matte Linda med mig på en utflyckt till hennes praktikplats. Där var det fullt av barn som ville leka och gosa med mig. Åhhh vad roligt vi hade det tillsammans. När det var dags för fika passade jag på att ta mig en liten tupplur.





Här är jag och syrran hos "mormor och morfar", man kan springa fort i deras trädgård, leka med grannens katt, rymma till grannarna och busa lite hos dem, bita på Kevins "morbror" goda pinnar han blir dock inte så glad men vad gör det :).

Sedan har jag fått åka med på agilitytävlingar och kollat när Ronja och matte har tävlat, det har väl inte gått så jättebra, hon är inte direkt snabb min syster på tävlingar. Sedan har jag fått varit med på brukshundklubben, det är jättekul för alla människor vill ju hälsa på mig och godis brukar dom ha också. Nu när vi åker dit måste jag kämpa mer för att få godis, jag måste sitta fint, ligga och sitta kvar, komma när matte ropar hit och titta på henne mycket för att få godis. Men det är kul det också. Ibland är det lite läskiga hundar där, men det är tur att man alltid har några ben att springa och gömma sig bakom.
Så här trött blir man av att träna lydnad på Lilla Edets brukshundklubb!


Jag har också blivit husvagnsinvigd, matte, "morfar", "morbror" och jag åkte upp till familjens husvagn i Årjäng några dagar, där träffade jag en tollar farbror som hette Tass, han var snäll, ville inte leka så mycket, men det gjorde inte så mycket jag kan ju leka själv :) det finns ju alltid någon sko eller dylikt att leka med :).

Ronja har varit sjuk och lega på djursjukhus ett par dagar pga. blodig diarré och kräkningar. Nu mår hon bra igen, efter byta av foder, mediciner och vila. Tyvärr kunde vi inte starta i agility KM, banan såg kul ut, men vi hade inte haft en chans att vinna. Det gjorde en border collie som heter simson med förare Zandra, Grattis till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar